ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

نحوه انتخاب صحیح ویلچر برای سالمندان

سمیه شمیرانی
08 دی 1401
8 دقیقه زمان برای مطالعه
ویلچر برای سالمندان
امتیاز بدهید

ویلچر مناسب برای سالمندان

 

انتخاب ویلچر مناسب برای یک سالمند می‌تواند یک کار دلهره آور باشد. بازار مدل‌های زیادی ارائه می‌دهد و ممکن است مشخص نباشد که کدام ویلچر برای عزیزان شما مناسب‌تر است. این مقاله به شما کمک می‌کند تا انواع مختلف ویلچرهای موجود و همچنین مزایا و معایب آنها را درک کنید. ما همچنین نکاتی را در مورد نحوه انتخاب بهترین ویلچر برای سالمندان بر اساس نیاز آنها ارائه خواهیم داد.

 

خرید ویلچر ارزان و در عین حال با کیفیت مسئله‌ای است که برای هر کاربر صندلی چرخدار یک دغدغه است. انواع مختلف ویلچر ایرانی ایران بهکار با کاربردها و ویژگی‌های گوناگون بر روی وب سایت ما موجود است. شما می‌توانید با بررسی آنها و همچنین مشورت با متخصصان و مشاوران ما، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

ویلچر چیست؟

ویـلچر کمکی برای کسانی است که نمی‌توانند آزادانه راه بروند. این وسیله کمک می‌کند تا به تنهایی و بدون نیاز به کمک اضافی حرکت کنید.

با استفاده از ویلچر برقی تاشو، سالمندان می‌توانند کارهای معمولی را در خانه انجام دهند. اینها شامل رفتن به حمام، صرف غذا در آشپزخانه، بیرون رفتن و غیره است.

انواع مختلفی از ویلچر در بازار وجود دارد. و هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند که برای برخی افراد بهتر از دیگران مناسب است. ویلچرها را می‌توان به مدل‌های ساده یا برقی تقسیم کرد.

مزایای ویلچر برای سالمندان:

مزیت اصلی استفاده از ویلچر بهبود زندگی شماست. سالمندان با تحرک محدود با استفاده از چنین کمکی این محدودیت ها را احساس نمی‌کنند. این برای خانواده نیز مفید است، زیرا مجبور نیستید تمام روز مراقب عزیزان خود باشید. شما می‌توانید زمان بیشتری را صرف خواسته‌ها و نیازهای خود کنید.

یکی دیگر از مزایای ویلچراین است که این وسیله کمک می‌کند تا سالمندان درگیر زندگی باشند. افراد مسن می‌توانند به جای گذراندن تمام وقت در خانه، بیرون بروند.

انجام این کار فرصتی عالی برای معاشرت، تغییر مکان و استراحت فراهم می‌کند. به علاوه، بستگان شما می‌توانند یک گردهمایی خانوادگی در خارج از خانه ترتیب دهند و از همه عزیزترین و نزدیکترین افراد دعوت کنند.

اگر تصمیم به خرید ویلچر برای افراد مسن با محدودیت حرکت دارید، باید ویلچر مناسب را انتخاب کنید. باید تمام نیازها و خواسته‌های سلامتی شما را برآورده کند. از آنجایی که ده ها گزینه در بازار وجود دارد، تصمیم گرفتیم ابتدا در مورد انواع مختلف ویلچر صحبت کنیم.

 

ایران بهکار تولید و عرضه کننده‌ی انواع مختلف ویلچر ساده، ارتوپدی، برقی، برانکاردی، سی پی و غیره با کیفیت بالا است. ویلچر ایرانی ایران بهکار علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، مقرون بصرفه نیز هست. بدیهی است که خرید ویلچر ارزان و با کیفیت، بزرگترین دغدغه برای کاربران ایرانی است. شرکت ایران بهکار این دغدغه را مرتفع کرده و آماده مشاوره و ارائه بهترین ویلچر متناسب با نیاز کاربران است.

 

نگاهی بیندازید تا مورد مناسب برای شرایط خود را بیابید.

 

انواع رایج ویلچر:

ویلچرهای ساده یا دستی:

این نوع صندلی چرخدار توسط فرد از طریق حرکات بازو به پیش رانده می‌شود. از دو رینگ دستی متصل به چرخ‌های بزرگ در قسمت جلویی صندلی (“چرخ‌های جلو”) استفاده می‌شود. مزیت اصلی ویلچرهای دستی این است که امکان کنترل دقیق تری را در مقایسه با صندلی‌های چرخدار برقی فراهم می‌کند. این سطح از کنترل هنگام پیمایش در گوشه‌های تنگ در داخل خانه یا فضاهای شلوغ خارج از منزل ضروری است.

با این حال، کاربرانی که قدرت بالای بدنی ندارند ممکن است در مانور دادن با صندلی چرخدار خود در اطراف موانع با دشواری روبه رو باشند و کاهش مهارت ‌ای حرکتی ظریف نیز می‌تواند مشکل ساز باشد. همچنین توجه داشته باشید که ممکن است آثار لاستیک روی سطح شیب دار ویلچر باقی بماند.

ویلچرهای دستی دارای چرخ‌های عقب بزرگ‌تری هستند که کاربر ویلچر برای حرکت به جلو باید آنها را هل دهد. چرخ‌های بزرگ‌تر به این صندلی‌ها کمک می‌کنند تا در زمین‌های ناهموار بهتر حرکت کنند.

ویلچرهای دستی ارزانتر از ویلچرهای برقی هستند و اغلب وزنشان نیز سبکتر است. آنها همچنین شعاع چرخش کمتری در مقایسه با مدل‌های برقی دارند. این بدان معنی است که ویلچرهای دستی را می‌توان راحت‌تر در داخل یا خارج از منزل استفاده کرد.

این ویلچر توسط کاربر خود از طریق حرکات رینگ دستی که مستقیماً به چرخ‌های عقب متصل می‌شود به حرکت در می‌آید. با افزایش سرعت ویلچر، پایداری آن نیز افزایش می‌یابد، زیرا هر چهار لاستیک همیشه روی زمین می‌مانند.

ویلچر برقی:

این نوع توسط یک موتور الکتریکی حرکت می‌کند که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد. صندلی چرخدار برقی پس از چند ساعت استفاده (بسته به میزان استفاده از آن) باید دوباره شارژ شود. اگر قصد دارید از صندلی خود برای مدت طولانی هر روز استفاده کنید، باید آن را به صورت روزانه شارژ کنید.

صندلی‌های چرخدار موتوردار انتخاب‌های خوبی برای افرادی است که اندکی قدرت بالاتنه دارند، اما نیروی آنها برای حرکت دستی ویلچر خود با رینگ‌های دستی کافی نیست.

یک نقطه ضعف در مقایسه با صندلی‌های چرخدار دستی این است که این نوع نیاز به نگهداری منظم دارد. ویلچر برقی ممکن است به تلاش فیزیکی بیشتری از افراد مسن در حین کار نیاز داشته باشد زیرا آنها در هنگام کنترل حرکات فاقد “احساس” هستند.

ویلچرهای برقی به سه دسته سنگین، متوسط و سبک تقسیم می‌شوند.

نکاتی که هنگام انتخاب ویلچر برای افراد مسن باید در نظر بگیرید:

ما فهرستی از فاکتورهای کلیدی را که باید هنگام خرید ویلچر برای سالمندان در نظر گرفت، گردآوری کردیم. هر جنبه نقش مهمی در انتخاب مناسب‌ترین وسیله برای شما عزیزان دارد.

وزن و قد:

توجه به وزن افراد مسن هنگام انتخاب ویلچر بسیار مهم است. ویلچر باید به راحتی هل داده‌شود و در عین حال به اندازه کافی بادوام باشد. علاوه بر این، وزن آن نباید زیاد باشد تا به تنهایی بلند شوند.

هنگام انتخاب ویلچر نه تنها وزن عزیزتان بلکه قد او را نیز باید در نظر بگیرید.

فراموش نکنید که مدل‌های مختلف ویلچر دارای صندلی‌های قابل تنظیم هستند. این ویژگی برای افراد مسن بسیار مفید است. آنها ممکن است به راحتی ویلچر خود را بر اساس نیاز خود تنظیم کنند بدون اینکه از شخص دیگری کمک بخواهند.

عرض:

ویلچرهای مختلف برای افراد مسن در اندازه‌های عرضی مختلف وجود دارد. انتخاب ویلچری که برای سالیان متمادی توسط عزیزتان قابل استفاده باشد بسیار مهم است. ویلچرهای سنگین با صندلی‌های جادار برای سالمندان سنگین وزن عالی هستند. مطمئن شوید که با نشستن در آن احساس راحتی می‌کنند.

هنگام بررسی اندازه ویـلچر، مطمئن شوید که متناسب با چارچوب درها باشد. به این ترتیب شما با یک وسیله نقلیه حجیم که نمی‌توان در داخل خانه از آن استفاده کرد، نخواهید داشت.

نیازهای شخصی:

هر صندلی چرخدار برای هدف خاصی ساخته شده‌است. مهم است که نیازهای عزیز خود را ارزیابی کنید و بر اساس آن ویلچر را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، یک فرد مسن با اختلال بینایی ممکن است نیاز به دسته‌های مجهز به چراغ‌های LED داشته باشد که وقتی هوا تاریک می‌شود فعال می‌شوند.

راحتی:

دستگیره‌های ویلچر باید راحت باشد، بنابراین سالمند شما حتی در هنگام سواری‌های پر از دست انداز در وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس یا قطار، آنها را به راحتی رها نمی‌کند.

یک سواری آرام باعث می‌شود سالمندان شما هنگام سوار شدن بر روی ویـلچر خود احساس راحتی بیشتری کنند. اطمینان حاصل کنید که روی زمینی که قصد دارید به طور منظم از ویلچر استفاده کنید، برآمدگی یا موانع دیگری وجود نداشته باشد، زیرا این موارد می‌تواند برای سالمندانی که از قبل تعادل ضعیفی دارند، مشکل ایجاد کند. علاوه بر این، مطمئن شوید که چرخ‌ها جیرجیر نمی‌کنند، زیرا سر و صدای این منبع باعث ناخوشایند شدن سواری خودرو می‌شود.

سهولت استفاده:

ویلچر را در فروشگاه امتحان کنید تا ببینید که آیا سوار و پیاده شدن، هدایت و ترمز کردن برای سالمندان شما آسان است یا خیر. آیا افراد مسن می‌توانند به راحتی به همه دسته‌ها دسترسی پیدا کنند؟ آیا فضای کافی بین آنها وجود دارد که زانوهایشان به مانعی برخورد نکند؟

اگر تصمیم به خرید ویلچر برقی دارید، مطمئن شوید که عمر باتری آن با نیازهای شما مطابقت دارد. ویلچرها باید سبک و در عین حال محکم باشند. به این ترتیب آنها می‌توانند حتی در هنگام سواری های پر از دست انداز یا اگر شخصی به طور تصادفی از روی آنها برخورد کند، بایستند.

آنها همچنین نباید فضای زیادی بگیرند زیرا بسیاری از سالمندان در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند که فضای ذخیره سازی محدود است.

قابلیت حمل و نقل:

این نکته نیز مهم است، به خصوص اگر به طور منظم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید. علاوه بر این، یک ویـلچر باید بتواند بدون دردسر زیاد در صندوق عقب ماشین شما قرار بگیرد.

هزینه:

هنگام انتخاب ویـلچر مناسب برای افراد مسن، حتماً بودجه خود را در نظر بگیرید. اگر می خواهید مقداری پول پس انداز کنید، یک ویـلچر دست دوم برای سالمندان بخرید.

ایران بهکار تولید و عرضه کننده‌ی انواع مختلف ویلچر ارزان و با کیفیت است که نیازهای کاربران را مرتفع می‌کند.

نتیجه:

آیا عزیزی دارید که به ویلچر نیاز دارد؟

اگر چنین است، انتخاب نوع مناسب صندلی می‌تواند چالش برانگیز باشد. این مقاله نکات مفیدی را برای کمک به آسان‌تر کردن این فرآیند ارائه می‌کند.

یک مراقب همیشه باید توانایی‌های عملکردی فرد معلول را در نظر بگیرد. هنگام تصمیم گیری در مورد دستگاه حرکتی، متوجه شوید که سالمندان شما از انجام کدام فعالیت‌ها بیشتر لذت می‌برند.

ویلچر برقی و دستی انواع رایجی هستند که باید در نظر گرفته شوند. هنگام انتخاب ویلچر جدید برای افراد مسن، باید ویژگی‌های زیادی را در نظر گرفت. این موارد شامل هزینه، ابعاد صندلی، ظرفیت وزن و غیره است.

اگرچه پیدا کردن ویـلچر مناسب ممکن است زمان ببرد، ناامید نشوید. شما در پایان به آنجا خواهید رسید و مزایای حرکتی که یک ویـلچر ارائه می‌دهد ارزش همه زحمت‌ها را دارد.

 

ایران بهکار تولید و عرضه کننده‌ی انواع مختلف ویلچر ساده، ارتوپدی، برقی، برانکاردی، سی پی و غیره با کیفیت بالا است. ویلچر ایرانی ایران بهکار علاوه بر دارا بودن کیفیت بالا، مقرون بصرفه نیز هست. بدیهی است که خرید ویلچر ارزان و با کیفیت، بزرگترین دغدغه برای کاربران ایرانی است. شرکت ایران بهکار این دغدغه را مرتفع کرده و آماده مشاوره و ارائه بهترین ویلچر متناسب با نیاز کاربران است.

 

منبع:
https://multiculturalcaregiving.net/how-to-choose-a-wheelchair-for-elderly-people-properly/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

صندلی ویلچر

راحتی طی نشستن روی ویلچر

سمیه شمیرانی
05 بهمن 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader