ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

نحوه انتخاب زیرپایی مناسب برای ویلچر

سمیه شمیرانی
16 آذر 1401
5 دقیقه زمان برای مطالعه
زیرپایی ویلچر
امتیاز بدهید

راهنمای انتخاب زیرپایی مناسب

 

زیرپایی ویلچر ، از مهم ترین قسمت‌های ویلچر هستند. جاپایی درست به شما این امکان را می‌دهد که روی صندلی خود احساس راحتی کنید، مهم نیست چقدر روی آن می‌نشینید.

حمایت مناسب از پا و ساق پا برای کاربران ویـلچر مهم است. اگر زیرپایی در صندلی وجود نداشته باشد یا به درستی نصب نشده باشد، کاربر ممکن است در ناحیه نخاع، ران، باسن و زانو دچار درد و ناراحتی شدید شود.

در این راهنما، همه چیزهایی که باید در مورد زیرپایی ویـلچر بدانید را به شما آموزش می‌دهیم.

 

 

شرکت ایران بهکار علاوه بر ارائه انواع مختلف ویلچر برای کاربردهای مختلف، لوازم یدکی ویلچر را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ویلچر ایرانی ایران بهکار علاوه بر دارا بودن راحتی، کیفیت و امنیت، ویلچر ارزان مطابق با بودجه کاربران می‌باشد. ویلچر ارزان و با کیفیت دو مورد مهم در انتخاب ویلچر می‌باشد. محصولات شرکت را در سایت بررسی کنید تا صندلی چرخدار مناسب خود را انتخاب کنید.

 

زیرپایی ویلچر چیست؟

زیر پایی در جلوی ویـلچر است که کاربر می‌تواند پاهای خود را روی آن قرار دهد تا در هنگام حرکت صندلی آسیب نبیند و تعادل را حفظ کند.

بنابراین زیرپایی‌ها چیزی بیش از سکوهایی هستند که می‌توانید پاهای خود را روی آن استراحت دهید.

بسته به ترجیح خود، می‌توانید زیرپایی ویلچر خود را متناسب با سلیقه خود و افزایش راحتی بسازید. در صندلی‌های چرخدار کودکان بهتر است زیر پایی در زاویه 90 درجه قرار گیرند، به این ترتیب پاهای آنها مستقیماً زیر زانو قرار می‌گیرند.
بهترین زاویه برای بزرگسالان و سالمندان به ترتیب 70 درجه و 60 درجه است. این به آنها اجازه می‌دهد تا تعادل را در حرکت حفظ کنند. با این حال، 90 درجه موقعیت بهینه برای هر کاربر ویلچر است.

اکثر مردم تفاوت بین زیرپایی و جای پایی را نمی‌دانند. جای پای ویـلچر با زیرپایی متفاوت است، حتی اگر هر دو شبیه به هم باشند.

زیرپایی‌ها پایه‌ای هستند که پای کاربر برای حمایت در آن قرار می‌گیرد. این فقط یک چارچوب ساده است که از پای کاربر پشتیبانی می‌کند.

در حالی که استراحت پا یا جای پایی چارچوبی است که در ویلچر برای حمایت از پاهای کاربر تعبیه شده‌است.
تکیه گاه ساق پا دارای یک پد ساق پا است که روی هنگر نصب می‌شود.

با این حال، زیرپایی‌ها محبوب ترین تکیه گاه پا برای کاربران ویـلچر در سراسر جهان هستند. علیرغم ظاهر اولیه آن، نقش بسیار مهمی در راحتی کاربر ویـلچر دارد.

 

انواع زیرپایی ویلچر:

همه زیرپایی های ویلچر یکسان نیستند. دو نوع عمده زیرپایی ویلچر وجود دارد: زیرپایی یک تکه و زیرپایی دو تکه.

هم زیرپایی یک تکه و هم زیرپایی دو تکه عملکرد یکسانی را انجام می‌دهند، اما هر کدام عملکرد تخصصی‌تری نسبت به دیگری دارند.

1. زیرپایی‌های یک تکه:

زیرپایی‌های یک تکه که به آن چاپایی ویلچر یا پانل‌های پا نیز گفته می‌شود، تکیه گاه مخصوص پا برای ویلچرهایی هستند که هر دو پا روی یک پلت فرم محکم قرار دارند.

این نوع زیرپایی اساساً برای استفاده کنندگانی از صندلی چرخدار است که نیاز به مراقبت بیشتر یا نیاز به جابجایی بیشتر به داخل و خارج از صندلی دارند.
ویلچرهای ورزشی معمولاً مجهز به زیرپایی یک تکه هستند. از آنجایی که پایه محکم تر از زیرپایی دو تکه است.

این به کاربر اجازه می‌دهد تا راحتتر و سریعتر از ویلچر وارد و خارج شود. پلت فرم محکم، حرکت بدون زحمت را باعث می‌شود.

2. زیرپایی دو تکه:

زیرپایی‌های دو تکه رایجترین انواع زیرپایی ویلچر هستند. این نوع زیرپایی‌ها برای افراد دارای ناتوانی جسمی شدید یا مشکلات سلامتی مناسب هستند.

اکثر زیرپایی‌های دو تکه معمولاً قابل جابجایی، برگرداندن و چرخاندن هستند. این نوع زیرپایی‌ها به دلیل اینکه در سبک‌های مختلف وجود دارند، به راحتی تنظیم و توسط پزشکان توصیه می‌شوند، مورد توجه اکثر مردم هستند.

زیرپایی‌های دو تکه قابل تعویض هستند و معمولا در اکثر ویلچرها دیده می‌شود. از آنجایی که آنها بسیار محبوب هستند، می‌توانید به راحتی آن را در صورت آسیب دیدن با استفاده از ابزار خاصی جایگزین کنید.

 

بهترین زیرپایی برای ویلچر چیست؟

صدها و هزاران تولید کننده ویلچر وجود دارد و اکثر این تولیدکنندگان، لوازم جانبی دیگری مانند لاستیک، رینگ، چرخ، بالشتک و زیرپایی تولید می‌کنند.
انتخاب زیرپایی مناسب برای ویلچر بستگی به وضعیت پزشکی شما و سطح راحتی شما دارد.

 

چگونه زیرپایی ویلچر باعث راحتی می‌شود؟

راحتی در ویلچر با وضعیت بدنی خوب تقویت می‌شود. وضعیت نشستن خوب با توزیع مساوی وزن در هر دو لگن، باز شدن پاها روی سطح صاف و قرار گرفتن زانو در 90 درجه بین استخوان ران و تیبیا مشخص می‌شود.

هنگامی که کاربر در حالی که پاهای خود را به درستی روی یک زیرپایی قرار می‌دهد و می‌نشیند، وزن به طور مساوی در زیر نیم تنه توزیع می‌شود. این امر باعث افزایش جریان خون، کاهش فشار در ناحیه پاها و کاهش تنش در مفاصل لگن، ماهیچه‌ها و ناحیه کمر می‌شود .

زیرپایی ویلچر جزء بسیار مهمی از هر ویلچر است. نقش بسیار مهمی در راحتی، سلامتی و تندرستی یک کاربر ویلچر دارد .

این گجت با ظاهری ساده به کاربر امکان می‌دهد وضعیت نشستن بهینه را حفظ کند، وضعیت نشستن خوب، گردش خون در پاها، پشت و باسن بهبود بخشد .

زیرپایی ویلچر حتی می‌تواند به شما کمک کند تا از مشکلات رایج سلامتی مانند کمردرد، عوارض گوارشی، زخم‌های بستر و حتی کشش عضلانی جلوگیری کنید .

 

آیا زیرپایی در ویلچر مهم است؟

این قسمت از صندلی چرخدار با اینکه ظاهری بسیار ساده دارد، نقش بسیار مهمی دارد. علاوه بر ایجاد راحتی، زیرپایی‌های هر ویلچر به بالا بردن پاهای کاربر کمک می‌کند .

اگر فرد روی صندلی چرخدار نتواند پاهای خود را کنترل کند، زیرپایی برای نگه داشتن آن وجود دارد، بنابراین لازم نیست هر بار که صندلی در حرکت است پای خود را بکشد .

علاوه بر این، زیرپایی به شما کمک می‌کند تا زمانی که روی ویلچر خود می‌نشینید، حالت‌های بسیار مطمئنی داشته باشید .

 

بهترین موقعیت برای زیرپایی چیست؟

تمامی زیرپایی‌های ویلچر دارای قطعات قابل تنظیم هستند. هیچ اندازه یا ارتفاع خاصی وجود ندارد که هر زیرپایی باید قرار گیرد. هدف اصلی هر زیرپایی اطمینان از توزیع مناسب وزن کاربر است .

با این حال، یادگیری نحوه تنظیم صحیح قرارگیری زیرپایی بسیار مهم است. اگر زیرپایی را خیلی بالا یا خیلی پایین قرار دهید، تنها باعث ناراحتی فرد روی صندلی چرخدار شده و خطر زخم بستر را افزایش می‌دهید .

اطمینان حاصل کنید که موقعیتی که زیرپایی را قرار می‌دهید فشار وارده بر باسن، پشت یا پاها را از بین می‌برد و آن را در سراسر ران توزیع می‌کند. با این حال بهتر است اطمینان حاصل کنید که زیرپایی شما حداقل 2 اینچ بالاتر از سطح زمین باشد .

اگر هنوز احساس راحتی نمی‌کنید، حتی اگر زیرپایی شما 2 اینچی بالاتر از سطح زمین باشد، از پزشک یا فیزیوتراپیست خود راهنمایی بگیرید .

 

بهترین زیرپایی برای ویلچر چیست؟

این یک سوال سخت برای پاسخ دادن است .

از آنجایی که هر فردی نیازهای متفاوتی دارد، انتخاب زیرپایی ویلچر شما به نیازهای پزشکی یا شخصی شما بستگی دارد.

 

 

منبع:
https://wheelchaired.com/wheelchair-footrest-guide/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

حداقل عرض درب برای عبور ویلچر

حداقل عرض درب برای مصرف کنندگان ویلچر

ایران بهکار
22 اردیبهشت 1401
ویلچر، صندلی چرخدار،ویلچر برقی

ویلچر و ارتباط توأمان آن با تکنولوژی

ایران بهکار
07 اردیبهشت 1401
ترمز ویلچر

انواع ترمز ویلچر

کارکرد انواع ترمز ویلچر ترمز ویلچر ، بخش مهمی از سیستم کنترل و ایمنی ویلچر هاست که به
اسمعیل زاده
14 مرداد 1402

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader