ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

معرفی چند حیوان خانگی مناسب برای کاربران ویلچر

سمیه شمیرانی
19 آذر 1401
10 دقیقه زمان برای مطالعه
حیوانات خانگی و کاربران ویلچر
امتیاز بدهید

نگهداری این حیوانات خانگی برای کاربران ویلچر امکان پذیر است

 

افراد دارای معلولیت، به ویژه کاربران ویلچر، اغلب برای تصمیم گیری در مورد داشتن بهترین حیوان خانگی مشکل دارند. داشتن یک حیوان خانگی همراه برای کاربران صندلی چرخدار می‌تواند ارتباط شما با طبیعت را تقویت کند و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

در این مقاله، ما تعدادی از بهترین حیوانات همراه را برای کاربران صندلی چرخدار به شما نشان خواهیم داد.

 

متخصصان ما در ایران بهکار آماده‌ی مشاوره و پاسخگویی به شما در مورد تجهیزات توانبخشی اعم از عصا، واکر و انواع ویلچر ایرانی، ویلچر ارزان و با کیفیت و… هستند.

 

بهترین حیوانات خانگی برای معلولین:

تعداد انگشت شماری از حیوانات شگفت انگیز در کنار افراد دارای معلولیت، به ویژه افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، بسیار خوب هستند. برخی از این حیوانات نه تنها حیوانات خانگی بزرگ بلکه همراهان شگفت انگیزی هستند.

با این گفته، در اینجا برخی از بهترین حیوانات خانگی برای کاربران ویلچر آورده شده‌است.

 

1. سگ [ژرمن شپرد، دوبرمن، گلدن رتریور]:

شکی نیست که سگ‌ها حیوانات شگفت انگیزی هستند. سگ‌ها حیوانات خانگی همراه و همدم عالی هستند. اگر از من بپرسید حیوان خانگی مناسبی است.

سگ‌ها فوق العاده باهوش هستند و به اندازه یک گربه نیازی به توجه ندارند. سگ‌ها حیوانات خانگی بسیار خوبی هستند زیرا وفادار، مطیع و مهربان هستند. همچنین درخشان عمل می‌کنند و می‌توانند کارهای ساده‌ای مانند باز و بسته کردن درها و آوردن وسایل از قفسه‌های بلند را انجام دهند.

هیچ چیزی دلگرم کننده‌تر از یک همدم سگ نیست. سگ‌ها ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارند که آن‌ها را به دوستانی همیشه وفادار تبدیل می‌کند.

داشتن سگ علاوه بر این، زمانی که شما ناتوان هستید یا برای تحرک به یک ویلچر یا اسکوتر متحرک وابسته هستید، می‌تواند برای شما مفید باشد.

هنگام در نظر گرفتن اینکه کدام نژاد سگ برای شخصی که از ویلچر استفاده می‌کند مناسب است، به دقت در نظر بگیرید که این شخص کجا و چگونه زندگی می‌کند.

سگ‌های فعال که عاشق بیرون رفتن هستند و از پیاده روی لذت می‌برند، بهترین حیوانات خانگی برای استفاده کنندگان از ویلچر هستند.
بهترین نژادهای سگی که برای کاربران ویلچر وجود دارد عبارتند از: ژرمن شپرد، گلدن رتریور، پاپیون، هاسکی سیبری و بولداگ فرانسوی. علاوه بر این، نگهداری از سگ‌های کوچک نسبت به سگ‌های بزرگ‌تر آسان‌تر است.

2. اسب [جیپسی وانر، فریزی، اندلس]:

اسب‌ها حیوانات خانگی شگفت انگیزی برای افرادی با تحرک جزئی یا محدود هستند. مطمئناً می‌توانم به شما بگویم که اسب‌ها حیوانات خانگی شگفت انگیزی برای کاربران ویلچر پس از آسیب یا پس از جراحی هستند.

از آنجایی که تحرک و دسترسی محدود است، حیوانات خانگی بزرگ، به ویژه اسب‌ها، می‌توانند تحرک را افزایش دهند و به کیفیت بهتر زندگی کمک کنند.

شما می‌توانید آزادانه و برازنده کاوش کنید.

اسب‌ها برای هزاران سال بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بشر بوده‌اند. چه بخواهید سوارکاری کنید، زمین‌های خود را شخم بزنید یا با کالسکه سفر کنید، آنها بهترین راه حل هستند.

اگر به خرید یک اسب فکر کرده‌اید اما نگران هستید که نتوانید سوار آن شوید، نگرانی شما تمام شده‌است.

با اینکه اسب‌ها معمولاً بعنوان حیوانات خانگی برای استفاده کنندگان از ویلچر توصیه نمی‌شوند، آنها هنوز هم حیوانات خانگی عالی هستند. اگرچه آنها بزرگتر از سایر حیوانات خانگی هستند و به فضا و مراقبت بیشتری نیاز دارند، اما برای استفاده بسیار مناسب هستند.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر از ویلچر استفاده می‌کنید، یک اسب خانگی یا پونی بگیرید؟ نژادهای زیادی وجود دارند که حیوانات خانگی عالی برای کاربران ویلچر می‌سازند. اسب‌های فریزی، اصیل و عرب برخی از نژادهای توصیه شده برای استفاده کنندگان از ویلچر هستند.

3. گربه‌ها [ابیشی، برمه ای، راگدول]:

هیچ چیز در زندگی، ما را به اندازه یک گربه خانگی خوشحال نمی‌کند. گربه‌ها گرم و نرم، خنده دار، شایان ستایش و زیبا هستند. آنها حیوان خانگی مناسبی برای استفاده کنندگان افسرده ویلچر هستند.

داشتن یک گربه به عنوان حیوان خانگی یک گزینه هوشمندانه است زیرا می‌تواند حمایت عاطفی را فراهم کند و در عین حال به شما امکان می‌دهد استقلال خود را به گونه‌ای به دست آورید که هیچ حیوان خانگی دیگری نمی‌تواند ارائه دهد.

گربه‌های خانگی می‌توانند همراهان سرگرم کننده‌ای باشند.

برای استفاده کنندگان از ویلچر، گربه‌ها انتخاب ایده آلی برای حیوانات خانگی هستند. گربه‌ها می‌توانند در داخل خانه بمانند، از تشت‌های خاک برای انجام کار خود استفاده کنند و حتی می‌توانند به شما کمک کنند از شر موش ها خلاص شوید.

گربه‌ها همچنین نیازی به فضای بزرگ یا اقامتگاه خاصی مانند اسب ندارند و این امر مراقبت از آنها را آسان تر می‌کند. شکی نیست که گربه‌ها یکی از بهترین حیوانات خانگی برای افراد ناتوان هستند.

گربه‌ها موجوداتی منزوی هستند. اغلب گفته می‌شود که آنها انسان خود را نوعی شریک زندگی یا گربه دیگری می‌بینند. به همین دلیل است که گربه‌ها اغلب در ارتباط با دنیای خارج مستقل و محتاط هستند.

اگر کاربر ویلچری هستید که به دنبال یک گربه خانگی هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید بیشتر گربه‌سانان با صاحبان حیوانات خانگی که دچار مشکل جسمی هستند سازگار و مناسب هستند.
چه ناتوانی شما جزئی باشد و چه دائمی، طیفی از گربه سانان وجود دارند که اگر می‌خواهید با یک گربه زندگی کنید، می‌توانند همراهان بسیار خوبی باشند.

در اینجا برخی از نژادهای گربه توصیه شده برای افراد ناتوان آورده شده‌است:

• حبشی
• دوون رکس
• سیامی
• بیرمن
• مو کوتاه آمریکایی
• راگدول
• بنگال
• پرشین
• مین کون

اگر سرگرمی غیرمعمولی دارید یا در خانه به عنوان کاربر ویلچر کار می‌کنید، بهتر است گربه داشته باشید تا سگی که با شما بدود یا حداقل بخواهد هر روز با شما پیاده روی کند.

3. پرندگان [کاکاتیل، طوطی، بادگریگار]:

کاکاتیل، طوطی و بادگریگار از محبوب ترین حیوانات خانگی برای استفاده کنندگان از ویلچر هستند که در دست زدن به حیوانات با منقار یا چنگال مهارت دارند.

آنها زیبا و شیک هستند و برخی از آنها می‌توانند صحبت کنند

اگر به دنبال بهترین حیوان خانگی برای کاربران ویلچر هستید، یک کاکاتیل آبی چیزی است که باید در نظر بگیرید. آنها یکی از معدود حیوانات خانگی هستند که مهمان را گاز نمی‌گیرند.

نگهداری از کاکاتیل‌ها آسان است و می‌توان آنها را به تنهایی یا به صورت جفت نگهداری کرد تا زمانی که یک قفس به اندازه کافی بزرگ برای آنها فراهم کنید تا احساس آزادی کنند. آنها همچنین یکی از وفادارترین پرندگان محسوب می‌شوند و می‌توانند بین 10 تا 15 سال زندگی کنند.

کوکتل‌ها اندازه کوچکی دارند، معمولاً حدود 9 تا 13 اینچ طول دارند، بنابراین می‌توانند به راحتی در یک قفس کوچک یا بخش کوچکی از قفسه کتاب شما قرار بگیرند.

کاکاتیل‌ها حیوانات خانگی شگفت انگیزی هستند. آنها دوست دارند وقت خود را با صاحبان خود بگذرانند، بنابراین اغلب می‌توان آنها را روی شانه یا پهلوی صاحبشان در حال تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب پیدا کرد.

طوطی‌ها نیز حیوانات خانگی شگفت انگیزی هستند و نیاز به توجه جدی دارند، اما زیاد غذا نمی‌خورند اما برای فعال ماندن نیاز به توجه جدی و مداوم دارند.

علاوه بر این، با طوطی ها می‌توان صحبت کرد و می‌تواند به طور قابل توجهی باهوش و مهربان باشد. این پرنده می‌تواند یک همراه عالی برای کاربران ویلچر باشد.

4. ماهی [گربه ماهی، ماهی بتا، ماهی قرمز]:

ماهی‌ها حیوان خانگی مناسبی برای استفاده کنندگان از ویلچر هستند، زیرا مراقبت از آنها آسان است و با مردم رفتار دوستانه‌ای دارند. آنها نسبتا کوچک هستند، به فضای زیادی نیاز ندارند و همچنین می‌توانند دکوراسیون خانه یا اتاق خواب شما را خوشایند کنند.

برخی از ماهی‌ها به دلیل رنگ‌های زیبا و خلق و خوی تعاملی، «مناسب برای افراد ویلچری» نامیده می‌شوند.

یکی از بهترین گونه‌های ماهی که حتی برای صاحبان معلول نیز حیوان خانگی خوبی است، ماهی بتا است. علیرغم ماهیت خجالتی، ماهی‌های بتا حیوانات خانگی شگفت انگیزی هستند.

نکته جالب در مورد ماهی بتا این است که برای مراقبت از آنها نیازی به آکواریوم شیک ندارید. شما می‌توانید در یک مخزن، یک تنگ ماهی کوچک، و حتی فنجان‌ها و بطری‌های کوچک برای نگهداری ماهی بتا استفاده کنید.

ماهی بتا یک حیوان خانگی عالی برای افرادی است که دارای معلولیت هستند و از ویلچر استفاده می‌کنند. این نژادها می‌توانند هر لحظه را با زیبایی و رنگ بدیع خود شاد کنند.

ماهی‌های شگفت انگیز دیگری که می‌توانند حیوانات خانگی عالی برای کاربران ویلچر ایجاد کنند عبارتند از Plecostomus، Discus، Swordtail، Pearl Gourami، Zebra Danios و Neon Tetras.
ماهی‌ها نرم، صلح آمیز هستند و می‌توانند همراهان زیبایی باشند. برخی از افراد ویلچر حتی از آنها به عنوان حیوانات درمانی استفاده می‌کنند! اما آنها چالش‌ها و محدودیت‌های خود را دارند.

ماهی بتا نیاز به مراقبت مناسب دارد و به افرادی که تجربه آکواریومی دارند توصیه نمی‌شود.

ماهی‌ها برای زنده ماندن و سالم ماندن نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارند، بنابراین سخت است که بدانیم آنها چه می‌خواهند بگویند مگر اینکه به طور مکرر به آنها توجه داشته باشید.

5. پستانداران کوچک [خرگوش، خوکچه هندی، همستر، جوجه تیغی، فرت، و روباه کیت]:

ما نتوانستیم یکی را انتخاب کنیم، بنابراین همه آنها را فهرست کردیم. پستانداران کوچک و حیوانات خانگی عجیب و غریب مانند خرگوش، خوکچه هندی، همستر، جوجه تیغی، فرت و روباه کیت می‌توانند ساعت‌ها سرگرمی و همچنین همراهی را برای صاحب خود فراهم کنند.

استفاده کنندگان از ویلچر می‌توانند از داشتن یک پستاندار کوچک به عنوان حیوان خانگی خود بهره مند شوند. استفاده از ویلچر ممکن است مانعی برای نگهداری از یک حیوان خانگی کوچک به عنوان یک همراه به نظر برسد. اما هنگامی که از این احساس عبور کردید، خواهید دید که حیوانات کوچک زیادی وجود دارند که می‌توانید به عنوان حیوان خانگی داشته باشید.

 

متخصصان ما در ایران بهکار آماده‌ی مشاوره و پاسخگویی به شما در مورد تجهیزات توانبخشی اعم از عصا، واکر و انواع ویلچر ایرانی، ویلچر ارزان و با کیفیت و… هستند.

خرگوش‌ها حیوانات خانگی بسیار خوبی برای افرادی هستند که روی ویلچر زندگی می‌کنند، چه اخیراً پاهای خود را از دست داده باشید و چه سال‌ها آنها را پشت چرخ‌ها قرار داده باشید.

درست است؛ گفتم خرگوش! خرگوش‌ها یکی از بهترین حیواناتی هستند که می‌توانید در زندگی خود داشته باشید، حتی اگر بسیاری از مردم عقیده دیگری دارند. خرگوش‌ها موجودات دوست داشتنی هستند که از در آغوش گرفتن لذت می‌برند.

صحبت از جوندگان دوست داشتنی شد. خوکچه هندی بهترین است! نکته جالب در مورد خوکچه هندی این است که آنها به خوبی با دیگر خوکچه‌های هندی معاشرت می‌کنند. یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد آنها این است که آنها حدود 9-10 سال زندگی می‌کنند، به این معنی که شما همیشه یک دوست در خانه خواهید داشت.

فرت‌ها حیواناتی از خانواده راسوها هستند. آنها اغلب به دلیل شخصیت پرانرژی و بازیگوش و در دسترس بودن در رنگ‌های سرگرم کننده مختلف مانند شکلاتی، سفید، مشکی و خزهای زیبای لوسیتیک به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند.

فرت‌ها می‌توانند حیوانات خانگی ایده آلی برای افرادی باشند که از ویلچر استفاده می‌کنند. جثه کوچک و شخصیت بازیگوش، آنها را به منبعی مطمئن برای سرگرمی و عشق بی قید و شرط تبدیل می‌کند.

 

متخصصان ما در ایران بهکار آماده‌ی مشاوره و پاسخگویی به شما در مورد تجهیزات توانبخشی اعم از عصا، واکر و انواع ویلچر ایرانی، ویلچر ارزان و با کیفیت و… هستند.

 

 

منبع:
https://wheelchaired.com/10-best-pets-for-wheelchair-users/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

انتخاب و استفاده از واکر

کاربرد واکر در فیزیوتراپی

ایران بهکار
12 اردیبهشت 1401

دلیل بازگشت وجه

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader